Publications

Doctoral thesis

Moragas-Fernández, CM. (2016) Claiming independence in 140 characters. Uses of Metaphor in the construction of Scottish and Catalan political discourses on Twitter. Universitat Rovira i Virgili, Tarragona. Available at: https://tesisenred.net/handle/10803/387319#page=38

Articles & Reviews

Moragas-Fernández, CM. (2020) Review – Federica Ferrari. (2018) Metaphor and Persuasion in Strategic Communication: Sustainable Perspectives. Abingdon: Routledge. Journal of Language and Politics, 19 (3), 543-546.

Montagut, M.; Moragas-Fernández, CM. (2020) The European Refugee Crisis Discourse in the Spanish Press: Mapping Humanization and Dehumanization Frames Through Metaphors. International Journal of Communication, 14 (23), 69-91.

Gagnon, A.; Montagut, M.; Moragas-Fernández, CM. (2019) (eds.) Discourses, actors and citizens in the communicative construction of conflicts: The Catalan case. Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 11(2), 161-320.

Gagnon, A.; Montagut, M.; Moragas-Fernández, CM. (2019) EDITORIAL: Discourses, actors and citizens in the communicative construction of conflicts: The Catalan case. Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 11(2), 161-169.

Moragas-Fernández, CM.; Grau-Masot, JM; y Capdevila-Gómez, A. (2019) Articulación de la influencia en Twitter ante el anuncio de la Ley del referéndum en Cataluña. El profesional de la información, 28 (3), e280320.

Moragas-Fernández, CM., Montagut, C. and Capdevila, A. (2018) The Process en Route: The Metaphor of the Journey as the Dominant Narrative for the Political Discourse in Catalonia. Critical Discourse Studies, 15 (5), 517-539

Moragas-Fernández, CM. y Capdevila, A. (2017) La mediatización del proceso independentista de Cataluña: el rol de la metáfora en tratamiento informativo de El Mundo, El País y La Vanguardia. Revista Dígitos, 2 (3), 11-36

Moragas-Fernández, CM. and Capdevila, A. (2015) A People’s Choice: Persuasive Strategies in the Scottish Independence Referendum. Athens Journal of Mass Media and Communication, 1 (4), 243-255

Llauradó, E., Aceves-Martins, M., Tarro, L., Papell-Garcia, I., Puiggròs, F., Arola, Ll., Prades-Tena, J., Montagut, M., Moragas-Fernández, CM., Solà, R. and Giralt, M. (2015) ‘A youth-led social marketing intervention to encourage healthy lifestyles, the EYTO (European Youth Tackling Obesity) project: a cluster randomised controlled0 trial in Catalonia, Spain.’ BMC Public Health, 15 (607)

Romeu, M, Taltavull, N , Moragas-Fernández, CM. et al. (2015) ‘A paper in health sciences: the Student Mentor.’ Procedia – Social and Behavioral Sciences, 196, 171 – 176

Romeu, M, Taltavull, N , Moragas-Fernández, CM. et al. (2014) COMUNICACIÓ EN CIÈNCIES DE LA SALUT: ALUMNE MENTOR. Reforç de competències de comunicació i ètica en l’àmbit de la salut a través de la producció i visualització de simulacions en format de vídeo. Revista CIDUI, 1-13.  ISSN: 2385-6203

Moragas-Fernández, CM. (2014) Review – Repudiating Feminism: Young Women in a Neoliberal World, Christina Scharff (2012). Catalan Journal of Communication & Cultural Studies, 6 (1), 160-162

Books & book chapters

Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM.; Gómez-Puertas, L.; Espluga Trenc, J.; Prades, A. (2019) “El análisis crítico de las metáforas y de su recepción por el público” en Espluga Trenc, J. (coord.) El cambio climático y sus metáforas. Cómo dar sentido a las narrativas mediáticas sobre un riesgo difuso y global (págs. 59-74). Barcelona: Icaria Editorial.

Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM. (2019) (eds.) Usos políticos de la metáfora. Medios, instituciones y ciudadanía en la definición de conflictos en la esfera pública. Barcelona: Icaria Editorial.

Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM. (2019) “Introducción: medios, instituciones y ciudadanos en la definición del conflicto político local y global” en Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM. (eds.) Usos políticos de la metáfora. Medios, instituciones y ciudadanía en la definición de conflictos en la esfera pública (págs. 9-14) Barcelona: Icaria Editorial.

Moragas-Fernández, CM.; Capdevila, A.; Gómez-Puertas, L.; Espluga Trenc, J. (2019) “La metáfora como herramienta para el análisis de los conflictos sociales” en Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM. (eds.) Usos políticos de la metáfora. Medios, instituciones y ciudadanía en la definición de conflictos en la esfera pública (págs. 15-34) Barcelona: Icaria Editorial.

Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM. (2019) “La metáfora de la familia/amor/matrimonio en la relación entre Cataluña y España” en Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM. (eds.) Usos políticos de la metáfora. Medios, instituciones y ciudadanía en la definición de conflictos en la esfera pública (págs. 59-82) Barcelona: Icaria Editorial.

Moragas-Fernández, CM.; Montagut, M.; Capdevila, A. (2019) “La metáfora del viaje/camino/movimiento en el relato sobre la situación política de Cataluña” en Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM. (eds.) Usos políticos de la metáfora. Medios, instituciones y ciudadanía en la definición de conflictos en la esfera pública (págs. 83-104) Barcelona: Icaria Editorial.

Montagut, M.; Moragas-Fernández, CM.; Gómez-Puertas, L. (2019) “La metáfora del fluido/contenedor en la crisis de refugiados” en Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM. (eds.) Usos políticos de la metáfora. Medios, instituciones y ciudadanía en la definición de conflictos en la esfera pública (págs. 145-176) Barcelona: Icaria Editorial.

Moragas-Fernández, CM.; Capdevila, A. (2019) “Conclusiones” en Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM. (eds.) Usos políticos de la metáfora. Medios, instituciones y ciudadanía en la definición de conflictos en la esfera pública (págs. 177-181) Barcelona: Icaria Editorial.

Besalú, R.; Moragas-Fernández, CM. (2019) (eds.) La campanya excepcional. Comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes del 2017. Girona: Documenta Universitaria.

Besalú, R.; Moragas-Fernández, CM. (2019) “Introducció” a Besalú, R.; Moragas-Fernández, CM. (eds.) La campanya excepcional. Comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes del 2017 (pàgs. 9-12). Girona: Documenta Universitaria.

Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM. (2019) “Argumentació i metàfora en els espots electorals” a Besalú, R.; Moragas-Fernández, CM. (eds.) La campanya excepcional. Comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes del 2017 (pàgs. 117-140). Girona: Documenta Universitaria.

Moragas-Fernández, CM.; Besalú, R. (2019) “Conclusions” a Besalú, R.; Moragas-Fernández, CM. (eds.) La campanya excepcional. Comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes del 2017 (pàgs. 235-239). Girona: Documenta Universitaria.

Moragas-Fernández, CM.; Montagut Calvo, M (2019) “Recerca en comunicació i procés català”, a Civil i Serra, M.; López, B. (eds.) Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018 (pàgs. 269-290). Barcelona: Generalitat de Catalunya. Col·lecció Lexikon Informes, 6.

Montagut Calvo, M; Moragas-Fernández, CM. (2019) “Polarització, espectacularització, tertúlies i periodisme. Una visió comunicativa del procés català”, a Civil i Serra, M.; López, B. (eds.) Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018 (pàgs. 291-302). Barcelona: Generalitat de Catalunya. Col·lecció Lexikon Informes, 6.

Capdevila, A.; Moragas-Fernández, CM.; Montagut, M. (2019) “Viajes, juegos y guerras. Cómo los partidos políticos conceptualizan el proceso de independencia de Catalunya” en Pellisser, N.; Oleaque, Joan M. (eds.) Mutaciones discursivas en el siglo XXI. La política en los medios y las redes (págs. 113-140). València: Tirant lo Blanch.

Capdevila, A.; Pont, C.; Besalú, R.; Moragas-Fernández, CM. (2018) (eds.) Eleccions de to plebiscitari. Comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes del 2015. Girona: Documenta Universitaria

Moragas-Fernández, CM.; Capdevila, A. (2018) “Argumentació i metàfora en els espots electorals” a Capdevila, A.; Pont, C.; Besalú, R.; Moragas-Fernández, CM. (eds.) Eleccions de to plebiscitari. Comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes del 2015 (pàgs. 45 -71). Girona: Documenta Universitaria

Moragas-Fernández, CM. i Capdevila, A. (2015) “Retòrica i argumentació en els espots electorals” a Pont, C.; Capdevila, A. (eds.) Del carrer a les urnes: el dret a decidir, en campanya. Comunicació política i comportament electoral a les eleccions catalanes del 2012 (pàgs. 223-258). Girona: Documenta Universitaria

Moragas-Fernández, CM. (2014) “Discurs, metàfores i valors emprats pels actors polítics pro-sobiranistes en la construcció de la Catalunya independent a Twitter” a Marqués, J. (coord.) II Congrés de comunicació política de Catalunya. Llibre de comunicacions científiques. Barcelona: ACCIEP

%d bloggers like this: